A Guide for Non-native Speakers
Buch, Englisch, 285 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 513 g
ISBN: 978-3-030-22085-3
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Einzelne Sprachen & Sprachfamilien
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprechwissenschaft, Rhetorik
Weitere Infos & Material
Part 1: Speaking in English: Getting Started.- Chapter 1: Fostering an Anglo-Saxon Ethos.- Chapter 2: Genre and generic competence.- Chapter 3: A discourse-analysis approach to public speaking genres.- Chapter 4: Public speaking versus conversation.- Chapter 5: Elaborate orality: speaking from a script.- Part 2: Staging an interaction with your audience.- Chapter 6: Comparisons between the language of conversation, writing and public speaking.- Chapter 7: Talking to your audience.- Chapter 8: Anchoring your speech in the context of delivery.- Chapter 9: Rhetorical Staging.- Chapter 10: Delivery, or action.- Chapter 11: Slideshows that reinforce the interaction.- Part 3: Structuring your speech for listenability.- Chapter 12: The syntax of the sentence.- Chapter 13: Managing information.- Chapter 14: Strategies for concision.- Chapter 15:Figures of repetition: functions.- Chapter 16: Repetition of words and accumulation: a typology.- Chapter 17: Macro-organisation.- Chapter 18: Connectives.- Chapter 19: Introductions, transitions and signing off.- Part 4: The New Oratory.- Chapter 20: Three-Minute-Thesis Presentations (3MT).- Chapter 21: Investor pitches.- Chapter 22: TED talks.- Chapter 23: Some characteristics of the New Oratory.