Ryan | Making Capital from Culture | Buch | 978-3-11-012548-1 | sack.de

Buch, Englisch, Band 35, 290 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 665 g

Reihe: de Gruyter Studies in Organization

Ryan

Making Capital from Culture

The Corporate Form of Capitalist Cultural Production
1. Auflage 1991
ISBN: 978-3-11-012548-1
Verlag: De Gruyter

The Corporate Form of Capitalist Cultural Production

Buch, Englisch, Band 35, 290 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 665 g

Reihe: de Gruyter Studies in Organization

ISBN: 978-3-11-012548-1
Verlag: De Gruyter


Frontmatter -- 1. Towards a Sociology of Culture: The Corporations of Culture and the Production and Circulation of Cultural Commodities -- 2. The Contradictions of the Cultural Commodity -- 3. The Production and Circulation of Cultural Commodities: A Sectoral Analysis of the Culture Industry -- 4. The Corporate Organisation of Cultural Production: The Creative Stage and the Project Team -- 5. Rationalising the Creative Stage of Production: The Formatting of Creativity -- 6. Rationalising the Cultural Marketplace: The Marketing of Cultural Commodities and the Making of Stars and Styles -- 7. Rationalising the Cultural Marketplace: The Publicity Complex and the Cycles of Fashion -- 8. A Postscript -- References -- Index
Ryan Making Capital from Culture jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.