Samuel Beckett: Debts and Legacies | Buch | 978-90-420-3166-1 | sack.de

Buch, Englisch, Band 22, 483 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 916 g

Reihe: Samuel Beckett Today / Aujourd'hui

Samuel Beckett: Debts and Legacies


Erscheinungsjahr 2010
ISBN: 978-90-420-3166-1
Verlag: Brill | Rodopi

Buch, Englisch, Band 22, 483 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 916 g

Reihe: Samuel Beckett Today / Aujourd'hui

ISBN: 978-90-420-3166-1
Verlag: Brill | Rodopi


Samuel Beckett: Debts and Legacies jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Introduction
Debts
Marjorie Perloff: Beckett in the Country of the Houyhnhms: The Transformation of Swiftian Satire
Chris Ackerley: “Delite in Swynes Draf”: Husks and Lees, Sugarbeet Pulp and Roses in Samuel Beckett’s “Draff”
Doireann Lalor: “The Italianate Irishman”: The Role of Italian in Beckett’s Intratextual Multilingualism
P. J. Murphy: Reincarnations of Joyce in Beckett’s Fiction
Seán Kennedy: “First Love”: Abortion and Infanticide in Beckett and Yeats
Ashley Taggart: Maeterlinck and Beckett: Paying Lip-Service to Silence
Peter Fifield: “Accursed Progenitor!” Fin de partie and Georges Bataille
Elsa Baroghel: From Narcissistic Isolation to Sadistic Pseudocouples: Tracing the Genesis of Endgame
Shane Weller: Staging Psychoanalysis: Endgame and the Freudian Theory of the Anal-Sadistic Phase
Paul Stewart: Sexual and Aesthetic Reproduction in Malone Dies
Matthew Feldman: Beckett and Philosophy, 1928-1938
Anthony Cordingley: Samuel Beckett’s Debt to Aristotle: Cosmology, Syllogism, Space, Time
David Tucker: Towards an Analysis of Geulincx and the Ur-Watt
Julie Campbell: Bunyan and Beckett: The Legacy of Pilgrim’s Progress in Mercier and Camier
Erik Tonning: “Nor by the Eye of Flesh nor by the Other”: Fleshly, Creative and Mystical Vision in Late Beckett
Claire Lozier: Breath as Vanitas: Beckett’s Debt to a Baroque Genre
Legacies
Steven Connor: Beckett and the Loutishness of Learning
Mary Bryden: “Stuck in a Stagger”: Beckett and Cixous
Alastair Hird: “What does it Matter who is Speaking,” Someone said, “What does it Matter who is Speaking”: Beckett, Foucault, Barthes
David Addyman: Rest of Stage in Darkness: Beckett, his Directors and Place
Mark Nixon: Beckett – Frisch – Dürrenmatt
Daniel Katz: Where Now?: A Few Reflections on Beckett, Robert Smithson, and the Local
Katrin Wehling-Giorgi: “Splendid Little Pictures”: Leibnizian Terminology in the Works of Samuel Beckett and Carlo Emilio Gadda
Laura Salisbury: Art of Noise: Beckett’s Language in a Culture of Information
Bill Prosser: Beckett’s Barbouillages
Interview
Rosemary Pountney and Matthew Feldman: An Interview with Dr Rosemary Pountney
Free Space
Rodney Sharkey: Beaufret, Beckett, and Heidegger: The Question(s) of Influence
Dror Harari: Breath and the Tradition of 1960’s New Realism: Between Theatre and Art
Dan O’Hara: The Metronome of Consciousness
Natália Laranjinha: L’Écriture Aphasique de Samuel Beckett
Trish McTighe: Haptic Interfaces: The Live and the Recorded Body in Beckett’s Eh Joe on Stage and Screen
Notes on Contributors


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.