E-Book, Englisch, 314 Seiten
Sas Feeling Media
1. Auflage 2022
ISBN: 978-1-4780-2309-8
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Potentiality and the Afterlife of Art
E-Book, Englisch, 314 Seiten
ISBN: 978-1-4780-2309-8
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Miryam Sas explores the potentialities and limitations of media theory and media art in Japan, showing how artists and theorists reframe ideas about collectivity, community, and connectivity.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein Kunsttheorie, Kunstphilosophie
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein Geschichte der Kunstwissenschaft und Kunstkritik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
Weitere Infos & Material
Acknowledgments vii
Introduction 1
Part I: Intermedia and Its Potentialities
1. The Feeling of Being in the Contemporary Age: The Rise of Intermedia 29
2. Intermedia Moments in Japanese Experimental Animation 71
3. The Culture Industries and Media Theory in Japan: Transformations in Leftist Thought 110
Part II: The Afterlife of Art in Japan
4. A Feminist Phenomenology of Media: Ishiuchi Miyako 141
5. From Postwar to Contemporary Art 174
6. Moves Like Sand: Community and Collectivity in Japanese Contemporary Art 209
Conclusion: Parallax and Afterlives 242
Notes 253
Biblography 279
Index 291