Sawyerr / Bagley | Equality and Ethnic Identities | Buch | 978-94-6351-078-3 | sack.de

Buch, Englisch, 422 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 581 g

Sawyerr / Bagley

Equality and Ethnic Identities

Studies of Self-Concept, Child Abuse and Education in a Changing English Culture

Buch, Englisch, 422 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 581 g

ISBN: 978-94-6351-078-3
Verlag: Brill Academic Publishers


This book combines history, sociology, psychology and educational policy in research on a 40-year, crucial phase of development of ethnic identity, ethnic relations and educational and social policies for children in England, from pre-school to secondary school. The authors show how nursery children of different ethnicities interact in beginning their identity journeys in a culture of both inequality, and evolving ethnic relationships and patterns of harmony, in Britain’s developing multicultural society. In looking at self-concept development in secondary school children through the lens of various kinds of child maltreatment, Alice Sawyerr and Christopher Bagley argue that ethnic minority children are psychological survivors, and African-Caribbean girls especially are making strong identity steps—it is the “poor whites” who will make up the precariat, the reserve army of labour, who are left behind in structures of inequality.
Sawyerr / Bagley Equality and Ethnic Identities jetzt bestellen!
Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.