Schneider | Erich Maria Remarque und der Film | Buch | 978-3-89971-983-3 | sack.de

Buch, Deutsch, Band Band XXII, Jahr, 124 Seiten, mit 19 Abbildungen, Format (B × H): 158 mm x 240 mm, Gewicht: 230 g

Reihe: Erich Maria Remarque Jahrbuch / Yearbook

Schneider

Erich Maria Remarque und der Film


1. Auflage 2012
ISBN: 978-3-89971-983-3
Verlag: V&R unipress

Buch, Deutsch, Band Band XXII, Jahr, 124 Seiten, mit 19 Abbildungen, Format (B × H): 158 mm x 240 mm, Gewicht: 230 g

Reihe: Erich Maria Remarque Jahrbuch / Yearbook

ISBN: 978-3-89971-983-3
Verlag: V&R unipress


Films and the film industry play a significant role both in the work of Erich Maria Remarque and in its reception. On the basis of two hitherto unpublished film exposés from the mid-1920s – “Monteur Hagen” (“Assembly Operator Hagen”) and “Kleines Schicksal” (“Small Fate”) – this volume shows how early Remarque first gained an interest in the film medium. The central focus of the contributions are the films based on works by Remarque. For the first time a detailed analysis is made of the film adaptation of “Der Himmel kennt keine Günstlinge” (“Heaven Has No Favorites”), elucidating the significance of Sydney Pollack’s “Bobby Deerfield”. A comparative study of “Der Untergang” (“Downfall”) (2009) and “Der letzte Akt” (“The Last Act”) (1955), based on a screenplay concept by Remarque, highlights the topicality of this film on Hitler’s last days.With two film exposés by Erich Maria Remarque as well as contributions by Saskia Fares, Elena Kovyneva, Melanie Latus, Elena Narbut, Denis Herold, Heinrich Placke, Oleg Pokhalenkov and Roman Tschaikowski.
Schneider Erich Maria Remarque und der Film jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Films and the film industry play a significant role both in the work of Erich Maria Remarque and in its reception. On the basis of two hitherto unpublished film exposés from the mid-1920s – “Monteur Hagen” (“Assembly Operator Hagen”) and “Kleines Schicksal” (“Small Fate”) – this volume shows how early Remarque first gained an interest in the film medium. The central focus of the contributions are the films based on works by Remarque. For the first time a detailed analysis is made of the film adaptation of “Der Himmel kennt keine Günstlinge” (“Heaven Has No Favorites”), elucidating the significance of Sydney Pollack’s “Bobby Deerfield”. A comparative study of “Der Untergang” (“Downfall”) (2009) and “Der letzte Akt” (“The Last Act”) (1955), based on a screenplay concept by Remarque, highlights the topicality of this film on Hitler’s last days.
With two film exposés by Erich Maria Remarque as well as contributions by Saskia Fares, Elena Kovyneva, Melanie Latus, Elena Narbut, Denis Herold, Heinrich Placke, Oleg Pokhalenkov and Roman Tschaikowski.>


Schneider, Thomas F.
Dr. Thomas F. Schneider war Privatdozent für Neuere Deutsche Literatur an der Universität Osnabrück und leitete bis Ende 2022 dort das Erich Maria Remarque-Friedenszentrum.

Schneider, Thomas F.
Dr. Thomas F. Schneider war Privatdozent für Neuere Deutsche Literatur an der Universität Osnabrück und leitete bis Ende 2022 dort das Erich Maria Remarque-Friedenszentrum.

Dr. Thomas F. Schneider leitet das Erich Maria Remarque-Friedenszentrums und lehrt Neuere Deutsche Literatur an der Universität Osnabrück.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.