Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 541 g
Reihe: Management for Professionals
Perspectives, Concepts and Strategies
Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 541 g
Reihe: Management for Professionals
ISBN: 978-3-030-98763-3
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Gesundheitsökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie Spitzentechnologiesektor
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie Pharmaindustrie
Weitere Infos & Material
Part 1. Markets & Strategies.- Chapter 1. Development of the Life Sciences Industry Over the Past 30 Years.- Chapter 2. Venture Capital Perspectives on Life Science Innovation.- Chapter 3. Implications of Precision Medicine on Marketing & Sales Strategies.- Chapter 4. Intellectual Property in the Life Science Field - With a Focus on Patents.- Part 2. Technology & Data.- Chapter 5. How Ai Can Help Avoid Catastrophic Overload of Healthcare System in Times of a World-wide Pandemic.- Chapter 6. Event-driven Architecture for a Medical Records System.- Chapter 7. Hospitals of the Future – How Can We Get There?.- Part 3. Change & Innovation.- Chapter 8. Life Science Management as a Multi-disciplinary Challenge in Global Innovation Competition.- Chapter 9. Trust and Incentives in Driving a Collaborative Innovation – South Korean Life Science Industry.- Chapter 10. Drivers for Changes in the Evidence Generating Network for Biopharmaceuticals – the Impact of the Covid-pandemic.- Chapter 11. OpenInnovation in the Life Science Industry.- Part 4. Leaders & Entrepreneurs.- Chapter 12. Ludic Leadership: the Counter-intuitive Case for Playing Games in the Life Science Industry.- Chapter 13. Learning to Lead – a Non-profit Organization Perspective.- Chapter 14. Setting Up a Company in the Life Science Sector.