E-Book, Englisch, 424 Seiten
Schroeder Presidential Debates
third Auflage
ISBN: 978-0-231-54150-3
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Risky Business on the Campaign Trail
E-Book, Englisch, 424 Seiten
ISBN: 978-0-231-54150-3
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Second only to the Super Bowl in viewers, presidential debates are must-see TV, yet their conception and execution largely remain a mystery to the public—even to journalists. For this third edition, Schroeder analyzes the 2008 and 2012 presidential debates and the role of social media and news outlets in shaping their design and reception.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Wahlen und Volksabstimmungen
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Propaganda & Kampagnen, Politik & Medien
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Zentralregierung
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Studien zu einzelnen Ländern und Gebieten
Weitere Infos & Material
Introduction: The First Presidential Debate
Part I. Anticipation
1. The Predebate Debate
2. Predebate Strategy
3. Candidate Preparation
4. Predebate News Coverage
Part II. Execution
5. The Debaters
6. The Questioners
7. The Productions
Part III. Reaction
8. Social Media and Real-Time Reactions
9. Postdebate News Coverage
10. Debates and Voters
Conclusion: The Globalization of an American Tradition
Schedule of Televised Presidential and Vice Presidential Debates, 1960–2012
Notes
Selected Bibliography
Index