E-Book, Englisch, 228 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm
Schulze Heuling / Filk Algorithmic and Aesthetic Literacy
1. Auflage 2021
ISBN: 978-3-8474-1566-4
Verlag: Barbara Budrich
Format: PDF
Kopierschutz: 0 - No protection
Emerging Transdisciplinary Explorations for the Digital Age
E-Book, Englisch, 228 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 210 mm
ISBN: 978-3-8474-1566-4
Verlag: Barbara Budrich
Format: PDF
Kopierschutz: 0 - No protection
Zielgruppe
Lehrende, Forschende und Praxis der Erziehungswissenschaft
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
Weitere Infos & Material
Lydia Schulze Heuling, Christian Filk: Introduction
Susanne Martin: Dancing with Real Bodies: Dance Improvisation for Engineering, Science, and Architecture Students
Simon Nestler, Sven Quadflieg, Klaus Neuburg: The Design Prism. How Informatics Education Can Benefit from Design Competencies
Ellen Harlizius-Klück, Alex McLean: The PENELOPE Project: A Case Study in Computational Thinking
Hanno Schauer: Informatikkonzepte an Nicht-Informatiker mit Prozessmodellierungstechniken vermitteln
Michael Herczeg, Alexander Ohlei, Toni Schumacher, Thomas Winkler: Ambient Learning Spaces: Systemic Learning in Physical-Digital Interactive Spaces
Willy Noll: Ästhetische Erfahrung als produktive Enttäuschung – Entwurf eines (kunst-)pädagogischen Making
Elke Mark, Lindsey French: In Formation: Micro-Phenomenology as a Technology of Memory
Harry Lehmann: From Scores to Samples
Christoph Best: Ars gratia retium? Understanding How Artificial Neural Networks Learn to Emulate Art
James Bridle: Something Is Wrong on the Internet