Buch, Englisch, Band 120, 210 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 335 g
Reihe: IFIP Advances in Information and Communication Technology
The Role of ICT
Buch, Englisch, Band 120, 210 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 335 g
Reihe: IFIP Advances in Information and Communication Technology
ISBN: 978-1-4757-1037-3
Verlag: Springer US
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungswesen: Organisation und Verwaltung
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Mathematik für Informatiker
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Mensch-Maschine-Interaktion
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
Weitere Infos & Material
Management of Education in the Information Age.- Section 1— ICT for Managing Student Learning.- Management and the Use of ICT in Subject Teaching.- Data Use in the Classroom.- Section 2 — ICT for Managing Educational Institutions.- The Results of Implementing SIMS in English Secondary Schools.- The Implementation of ITEM in Botswana.- The Impact of ICT on the Work of the School Principal.- Information Technology and Control in Educational Management.- Involving the Academic.- Portal Technology for Integrated, User-Centric University Information Systems.- Section 3 — The Management of e-Learning.- Fostering Web Based Teaching and Learning in a University.- Learner and Course Interoperability in a Web Based Training Model.- Collaborative Work Tools in Learning Environments.- Section 4 — ICT Training for Educational Professionals.- Managing ICT Access and Training for Educators.- Assessing the ICT Training Conditions for Educational Managers.- Managing Learning Environments in Schools.- Section 5 — Reports from Discussion Groups.- The Management of e-Learning.- Management Systems in the Classroom.- Core Competences for ITEM.- Index of contributors.- Key word index.