Silverstone | Shakespeare, Trauma and Contemporary Performance | Buch | 978-1-138-80912-3 | sack.de

Buch, Englisch, 186 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 282 g

Reihe: Routledge Studies in Shakespeare

Silverstone

Shakespeare, Trauma and Contemporary Performance


1. Auflage 2014
ISBN: 978-1-138-80912-3
Verlag: Routledge

Buch, Englisch, 186 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 282 g

Reihe: Routledge Studies in Shakespeare

ISBN: 978-1-138-80912-3
Verlag: Routledge


Shakespeare, Trauma and Contemporary Performance examines how contemporary performances of Shakespeare’s texts on stage and screen engage with violent events and histories. The book attempts to account for – but not to rationalize – the ongoing and pernicious effects of various forms of violence as they have emerged in selected contemporary performances of Shakespeare’s texts, especially as that violence relates to apartheid, colonization, racism, homophobia and war. Through a series of wide-ranging case studies, which are informed by debates in Shakespeare, trauma and performance studies and developed from extensive archival research, the book examines how performances and their documentary traces work variously to memorialize, remember and witness violent events and histories. In the process, Silverstone considers the ethical and political implications of attempts to represent trauma in performance, especially in relation to performing, spectatorship and community formation. Ranging from the mainstream to the fringe, key performances discussed include Gregory Doran’s Titus Andronicus (1995) for Johannesburg’s Market Theatre; Don C. Selwyn’s New Zealand-made film, The Maori Merchant of Venice (2001); Philip Osment’s appropriation of The Tempest in This Island’s Mine for London’s Gay Sweatshop (1988); and Nicholas Hytner’s Henry V (2003) for the National Theatre in London.
Silverstone Shakespeare, Trauma and Contemporary Performance jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Introduction 1: "Honour the real thing": Gregory Doran’s Titus Andronicus in South Africa 2: The Legacy of Colonisation: Don C. Selwyn’s The Maori Merchant of Venice and Aotearoa New Zealand 3: Sexuality, Trauma and Community: The Tempest, Philip Osment’s This Island’s Mine and Gay Sweatshop 4: Theatres of War: Nicholas Hytner’s Henry V


Catherine Silverstone is Senior Lecturer in Drama, Theatre and Performance Studies at Queen Mary, University of London, UK.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.