Buch, Englisch, 368 Seiten, Cloth Over Boards, Format (B × H): 159 mm x 229 mm, Gewicht: 622 g
Buch, Englisch, 368 Seiten, Cloth Over Boards, Format (B × H): 159 mm x 229 mm, Gewicht: 622 g
ISBN: 978-0-520-28067-0
Verlag: University of California Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmführer, Filmkritik
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgeschichte
Weitere Infos & Material
List of Illustrations
List of Tables
Acknowledgments
Introduction: What More Can Be Said about the Hollywood Blacklist?
1. A Bifocal View of Hollywood during the Blacklist Period: Film as Propaganda and Allegory
2. I Was a Communist for RKO: Hollywood Anti-Communism and the Problem of Representing Political Beliefs
3. Reds and Blacks: Representing Race in Anti-Communist Films
4. Stoolies, Cheese-Eaters, and Tie Sellers: Genre, Allegory, and the HUAC Informer
5. The Cross and the Sickle: Allegorical Representations of the Blacklist in Historical Films
6. Roaming the Plains along the “New Frontier”: The Western as Allegory of the Blacklist and the Cold War
7. Loving the Alien: Science Fiction Cinema as Cold War Allegory
Conclusion: Old Wounds and the Texas Sharpshooter
Notes
Bibliography
Index