Buch, Englisch, 336 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 515 g
The Problem of Prerogative Power
Buch, Englisch, 336 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 515 g
ISBN: 978-0-19-509946-1
Verlag: Oxford University Press
Over the course of the two centuries between the ratification of the First Amendment in 1791 and the Gulf War in 1991, the American press lacked an adequate right to analyse and report on this nation's armed conflicts. When restrictions were challenged as violations of the Constitution, military regulations and federal laws were justified as necessary under the "higher law" of survival. Is there some law more important than the Constitution which allows prerogative
powers to be used in a time of war or national crisis? This groundbreaking and provocative study, examining law and history over these two hundred years, argues that press freedom cannot and should not be suspended during armed conflict. Author Smith maintains that the military and the media must work
together on such matters, for neither has authority over the other.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Presse & Journalismus
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Militärwesen
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medienphilosophie, Medienethik, Medienrecht
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Journalismus & Presse
- Geisteswissenschaften Design Grafikdesign, Kommunikationsdesign
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk