Social Media in Social Work | Buch | 978-1-77407-661-3 | sack.de

Buch, Englisch, 277 Seiten, Hardback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

Social Media in Social Work

Buch, Englisch, 277 Seiten, Hardback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

ISBN: 978-1-77407-661-3
Verlag: Society Publishing


This book introduces the salient features of social media networks and the moral dilemma they can give social work professionals. It presents a guide for translating the clinical and ethical principles of social work in electronic platforms. The book also highlights the importance of creating risk management strategies, and makes recommendations on responsible social media usage. The author mentions that in the Internet era, social workers must concentrate on maintaining the privacy of their clients while preserving their career and personal boundaries as well. There's also discussion on the types of social media available and how to use each one for social work.
Social Media in Social Work jetzt bestellen!
Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.