Spilsbury | Media Law | Buch | 978-1-138-15870-2 | sack.de

Buch, Englisch, 608 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 1280 g

Spilsbury

Media Law


Erscheinungsjahr 2017
ISBN: 978-1-138-15870-2
Verlag: CRC Press

Buch, Englisch, 608 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 1280 g

ISBN: 978-1-138-15870-2
Verlag: CRC Press


The aim of this book is to analyse media law in relation to specific areas,both in terms of its practical application and its theoretical framework. Part 1 concentrates on the regulation of media content and is largely written from a pro media point of view. Its central tenet is how far does the English media enjoy freedom of expression and the way in which that impacts on how the media operates. It considers how the Human Rights Act 1998 impacts on the media.

Part 2 moves on to look at the regulation of the media industries as a whole. Part 3 focuses on day to day transactions for the media. In particular it focuses on provisions from typical media agreements and aims to provide a context for the law which has been outlined in Parts 1 and 2.

The structure of this book bridges the gap between a traditional textbook and practitioner work and provides a book which will be of interest to law degree and LPC students and practitioners.
Spilsbury Media Law jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Table of Cases, Table of Statutes, Table of Statutory Instruments, Table of International Instruments, PART 1, 1. THE HUMAN RIGHTS ACT 1998 AND THE MEDIA, 2. REMEDIES, 3. DEFAMATION, 4. MALICIOUS FALSEHOOD, 5. BREACH OF CONFIDENCE, 6. PROPERTY RIGHTS AND FREEDOM OF EXPRESSION, 7. THE PROTECTION OF TELEVISION FORMATS, 8. PRIVACY AND THE MEDIA, 9. DATA PROTECTION AND THE MEDIA, 10. THE MEDIA AND OPEN JUSTICE, 11. DISCLOSURE OF JOURNALISTS’ SOURCES, 12. MORALITY AND THE MEDIA: OBSCENITY, INDECENCY, BLASPHEMY AND SEDITION, 13. GOVERNMENT SECRECY AND FREEDOM OF INFORMATION, 14. CHARACTER MERCHANDISING AND ENDORSEMENTS, 15. COMPETITIONS, PART 2, 16. EXTRA-JUDICIAL REGULATION OF MEDIA CONTENT, PART 3, 17. TYPICAL CONTRACTUAL PROVISIONS, 18. CLEARING RIGHTS, Index


Sallie Spilsbury


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.