Steckstor | The Effects of Cause-Related Marketing on Customers¿ Attitudes and Buying Behavior | Buch | 978-3-8349-3240-2 | sack.de

Buch, Englisch, 176 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 256 g

Reihe: Applied Marketing Science/Angewandte Marketingforschung

Steckstor

The Effects of Cause-Related Marketing on Customers¿ Attitudes and Buying Behavior


1. Auflage 2012
ISBN: 978-3-8349-3240-2
Verlag: Gabler Verlag

Buch, Englisch, 176 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 256 g

Reihe: Applied Marketing Science/Angewandte Marketingforschung

ISBN: 978-3-8349-3240-2
Verlag: Gabler Verlag


Firms increasingly concentrate their Corporate Social Responsibility strategies within marketing by implementing Cause-Related Marketing programs. Especially against the background of an increased marketing accountability, Denise Steckstor develops a comprehensive model of Cause-Related Marketing determinants and customer attitudes as well as behavior and validates it on the basis of a quasi-experimental field study. She shows that Cause-Related Marketing programs can, additionally to generating donations for the not-for-profit partner, contribute to achieving central marketing goals. Based on her findings, she provides an overview for marketing managers on how to effectively design and manage Cause-Related Marketing programs.

Steckstor The Effects of Cause-Related Marketing on Customers¿ Attitudes and Buying Behavior jetzt bestellen!

Zielgruppe


Researchers and students in strategic marketing management and consumer behavior; Marketing and CSR practitioners.


Autoren/Hrsg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.