Buch, Englisch, 219 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 4041 g
Reihe: Humanism in Business Series
Buch, Englisch, 219 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 4041 g
Reihe: Humanism in Business Series
ISBN: 978-1-137-46818-5
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Wirtschaftspolitik, politische Ökonomie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen
Weitere Infos & Material
PART I: RESTITUTING FAIR PLAY 1. Roger L. Martin, The Gaming of Games and the Principle of Principles 2. Hans Kueng, The Global Economic Crisis Requires a Global Ethic PART II: FOR QUALITATIVE GROWTH 3. Capra and Henderson¸ Qualitative Growth 4. Sandra Waddock, The Changing Social Role of Business in a World of Collapsing Boundaries PART III: FOR COOPERATION AND COMMUNITY 5. Alperovitz and Dubb, The Possibility of a Pluralist Commonwealth and a Community-Sustaining Economy 6. Riane Eisler, Roadmap to a New Economics: Beyond Capitalism and Socialism 7. Noreena Hertz, Co-op Capitalism PART IV: CHANGE BY SPECIFIC REFORMS: BASIC INCOME, PROPERTY RIGHTS, MONEY, EDUCATION 8. Ulrich Steinvorth, Marx's Critique of Capitalism and Basic Income 9. Shann Turnbull, What Defines Capitalism? What is Wrong With It and How to Fix it? 10. Fuders and Max-Neef, Local Money as Solution to Capitalist Global Financial Crises 11. Scharmer and Kaeuffer, Transforming from Ego to Eco Capitalism Conclusions