Buch, Englisch, 202 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 440 g
Reihe: Routledge Studies in Management, Organizations and Society
An Institutional Approach
Buch, Englisch, 202 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 440 g
Reihe: Routledge Studies in Management, Organizations and Society
ISBN: 978-1-032-60593-7
Verlag: Taylor & Francis
Zielgruppe
Postgraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Gewerblicher Rechtsschutz Gewerblicher Rechtsschutz allg., Marken- und Kennzeichenrecht
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Gewerblicher Rechtsschutz Patentrecht, Gebrauchs- und Geschmacksmusterrecht, Designrecht
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
Weitere Infos & Material
Chapter One. Introduction: The legal basis of markets Chapter Two. Legal institutionalism and the question of legal coding Chapter Three. The patent as legal device Chapter Four. Patents as the legal coding of innovation ideas Chapter Five. The ethics and political economy of intellectual property rights Chapter Six. Law makes markets and market rules, and markets generate innovation: Legal institutionalism and its analytical benefits