Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 158 mm x 234 mm, Gewicht: 384 g
Reihe: British Politics and Society
Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 158 mm x 234 mm, Gewicht: 384 g
Reihe: British Politics and Society
ISBN: 978-0-7146-8387-4
Verlag: Routledge
Des Freedman explores Labour's divided response to the development of commercial television in the 1950s and assesses the impact of Wilson's governments on television in the 1960s. His key argument is that Labour has always been a vigorous but ultimately unreliable advocate of television.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Umwelt- und Gesundheitspolitik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Systeme Politische Parteien
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltpolitik, Umweltprotokoll
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Ideologien Sozialismus
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Radio- und Fernsehindustrie
Weitere Infos & Material
Introduction - the "non-issue" of television; Labour and the post-War boom, 1951-64; Harold Wilson and "modernization", 1964-70; the rise of the Left, 1970-79; in the shadow of the Tories, 1979-92; the era of New Labour, 1992-2001; conclusion - Labour and reform.