Buch, Englisch, Band 10, 198 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 341 g
Reihe: Advancing Global Bioethics
Buch, Englisch, Band 10, 198 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 341 g
Reihe: Advancing Global Bioethics
ISBN: 978-3-030-07695-5
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Gesundheitspädagogik, Umweltpädagogik
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizin, Gesundheitswesen Medizinische Ethik
- Geisteswissenschaften Philosophie Angewandte Ethik & Soziale Verantwortung Bioethik, Tierethik
- Naturwissenschaften Biowissenschaften Biowissenschaften Bioethik, Tierethik
Weitere Infos & Material
Part I: Moral visions of global education.- Chapter 1. Cosmopolitanism and educating the citizen of the world (Henk ten Have).- Chapter 2. Global bioethics and global education (Solomon Benatar).- Part II: Goals and challenges of global ethics education.- Chapter 3. Goals of global ethics education (Volnei Garrafa and Thiago Rocha da Cunha).- Chapter 4. Priorities in the teaching of ethics in a globalized world (Renzo Pegoraro).- Chapter 5. Can global ethics education solve inequities? (Leonardo de Castro).- Chaper 6. Interculturality and cultural competence (Ayesha Ahmad).- Chapter 7. Resources for global ethics education (Wanda Teays).- Part III: Practices of global ethics education.- Chapter 8. Permanent e-learning in the teaching of ethics (Susana Vidal).- Chapter 9. Arts and humanities as instruments for global ethics education (Jan Helge Solbakk).- Chapter 10. To see differently: incorporating the arts into the bioethics curriculum (Terry Maksymowych).- Chapter 11. The cinema as instrument for teaching and learning global ethics (Flavio Paranhos).- Chapter 12. The role of case studies in global ethics education (Willem Hoffmann).