The Paradox of Photography | Buch | 978-90-420-2666-7 | sack.de

Buch, Englisch, Band 335, 205 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 336 g

Reihe: Faux Titre

The Paradox of Photography


Erscheinungsjahr 2009
ISBN: 978-90-420-2666-7
Verlag: Editions Rodopi

Buch, Englisch, Band 335, 205 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 336 g

Reihe: Faux Titre

ISBN: 978-90-420-2666-7
Verlag: Editions Rodopi


The Paradox of Photography analyzes the discourse on photography by four of the most important modern French poets and theorists (Baudelaire, Breton, Barthes and Valéry). It stresses in particular the importance of this visual language for the development of both new forms of narrative and original critical studies on issues of representation in art. It also reflects upon the integration of photography within the domain of technical modernity while emphasizing its aesthetic identity stemming from the Western tradition of figurative painting.
The Paradox of Photography jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Introduction
No Art’s Land
Reasonable Madness
The Image, One Image, Images
The Fascinated Eye
Conclusion
Bibliography
Index


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.