Buch, Englisch, Band 13, 278 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 508 g
Buch, Englisch, Band 13, 278 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm, Gewicht: 508 g
Reihe: Samuel Beckett Today / Aujourd'hui
ISBN: 978-90-420-1197-7
Verlag: Brill | Rodopi
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatergeschichte
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Romanische Literaturen Französische Literatur
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatertheorie, Ästhetik des Theaters, Theaterkritik
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Englische Literatur
Weitere Infos & Material
INTRODUCTION
AVANT-PROPOS
PART 1: Three Dialogues
1. Steve BARFIELD: THE RESOURCES OF UNREPRESENTABILITY:
A Lacanian Glimpse of Beckett’s Three Dialogues
2. David CUNNINGHAM: EX MIMESIS:
Greenberg, Modernism and Beckett’s Three Dialogues
3. Andrew GIBSON: THREE DIALOGUES AND BECKETT’S TRAGIC ETHOS
4. David A. HATCH: “I AM MISTAKEN”:
Surface and Subtext in Samuel Beckett’s Three Dialogues
5. Lois OPPENHEIM: DISTURBING THE FEASIBLE: Object Representation in
Three Dialogues with Georges Duthuit
6. Jeremy PARROTT: “NOTHING NEATLY NAMED”:
The Beckettian Aesthetic and Negative Theology
7. Philip TEW: THREE DIALOGUES AS A LAUGHABLE TEXT?:
Beckett’s Bergsonian Comedy
PART 2: Beckett and Modern Theatre
8. Catherine LAWS: THE MUSIC OF BECKETT’S THEATRE
9. Aleks SIERZ: “A RELEVANT AND CINEMATIC ENVIRONMENT”:
Filming Beckett’s Plays
10. Paul B. KELLEY: DRAMA AND/AS THE PURSUIT OF NARRATIVE:
Cascando and Inferno XXIV
11. Garin DOWD: KARAOKE BECKETT, OR JEREMY IRONS, MIMICRY
AND TRAVESTY IN OHIO IMPROMPTU ON FILM
12. John DEAMER: AUTHORITY AND RESISTANCE: The Event in What Where
PART 3: Free Space
13. Jean-Pierre FERRINI: À PARTIR DU DÉSERT: Dante et l’ 'aphonie' de Virgile
dans “Le calmant” de Samuel Beckett
14. Darren GRIBBEN: SAMUEL BECKETT: NUMBER 465. Censorship of the Self
and Imagination in Beckett’s Work After World War II
15. Chiara MONTINI: WATT ET LE QUATRAIN HÉROÏQUE OU LE CHAOS EN RIME CROISÉE
16. María José CARRERA: THE RUPTURE OF THE LINES OF COMMUNICATION BETWEEN SUBJECT AND OBJECT IN BECKETT’S FOUR NOVELLAS
17. Marie-Hélène BOBLET-VIART: TOPIQUE ROMANESQUE ET DÉCONSTRUCTION
NARRATIVE DANS MERCIER ET CAMIER