Buch, Englisch, 224 Seiten, Hardback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm
The Influence of Article 24 UN CRPD in Nigeria and Germany
Buch, Englisch, 224 Seiten, Hardback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm
ISBN: 978-0-472-07528-7
Verlag: University of Michigan Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Sonderpädagogik, Heilpädagogik
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Internationale Beziehungen Internationale Organisationen und Institutionen
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Menschenrechte, Bürgerrechte
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Invalidität, Krankheit und Abhängigkeit: Soziale Aspekte
Weitere Infos & Material
- List of Illustrations
- List of Tables
- Acknowledgements
- Chapter 1 Introduction: Translating Human Rights in Education
- Chapter 2 The Translation of Article 24 UN CRPD: Institutional Change in Educational Discourse
- Chapter 3 Nigeria: Inclusive Education as Strategy of ‘Education for All’ by Special Education
- Chapter 4 Germany: Inclusive Education as a Conflict about School Structures to Preserve Special Education
- Chapter 5 Comparing Translations: The ‘Special Educationalization of Inclusion’
- Chapter 6 Conclusion: The Global-Local Nexus in Human Rights Translations
- References
- Annex