E-Book, Englisch, 328 Seiten
Turnbull / Valla Strategies for International Industrial Marketing (RLE International Business)
Erscheinungsjahr 2013
ISBN: 978-1-135-12427-4
Verlag: Taylor & Francis
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
The Management of Customer Relationships in European Industrial Markets
E-Book, Englisch, 328 Seiten
Reihe: Routledge Library Editions: International Business
ISBN: 978-1-135-12427-4
Verlag: Taylor & Francis
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
This study considers the key strategic issues of the management of customer relationships in international industrial marketing. It is based on extensive original research by the International Marketing and Purchase Group. The book reports on that research, in particular pointing out the differences in approach by different national groups in Europe.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Fertigungsindustrie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Kundenbeziehungsmanagement, Kundenpflege
Weitere Infos & Material
Acknowledgements. Preface. 1. The Interaction Approach to Marketing Strategy – An Introduction. 2. The French Approach to Europe. 3. The German Approach to Europe. 4. The Swedish Approach to Europe. 5. The British Approach to Europe. 6. A Comparison of Strategic Marketing Approaches. 7. The Strategic Role of Industrial Marketing Management. 8. The Dimensions of Industrial Marketing Strategy. 9. Conclusion. Appendix 1: The Research Methodology. References. Index.