Using Context in Information Literacy Instruction | Buch | 978-0-8389-3798-3 | sack.de

Buch, Englisch, 176 Seiten, Paperback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

Using Context in Information Literacy Instruction

Beyond Basic Skills

Buch, Englisch, 176 Seiten, Paperback, Format (B × H): 152 mm x 229 mm

ISBN: 978-0-8389-3798-3
Verlag: American Library Association


Hosier shows academic librarians how to use context when teaching information literacy, an approach that offers a substantive and enduring impact on students' lifelong learning.Librarians know that information literacy is much more complex and nuanced than the basic library research skill that it's often portrayed as; in fact, as outlined by the ACRL Framework, research is a contextual activity. But the settings in which we teach often constrain our ability to take a more layered approach. This book not only shows you how to teach information literacy as something other than a basic skill, but also how to do it in whatever mode of teaching you’re most often engaged in, whether that's a credit-bearing course, a one-shot session, a tutorial, a reference desk interaction, or a library program.
Using Context in Information Literacy Instruction jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.