Buch, Englisch, 264 Seiten, Print PDF, Format (B × H): 151 mm x 228 mm, Gewicht: 364 g
Reihe: Film and Culture Series
Godard, Resnais, and Experiments in Cinematic Thinking
Buch, Englisch, 264 Seiten, Print PDF, Format (B × H): 151 mm x 228 mm, Gewicht: 364 g
Reihe: Film and Culture Series
ISBN: 978-0-231-16133-6
Verlag: Columbia University Press
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Film, Video, Foto
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Phänomenologie
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Einzelne Filmschauspieler, Filmregisseure, Drehbuchautoren
- Geisteswissenschaften Philosophie Ästhetik
Weitere Infos & Material
List of IllustrationsAcknowledgmentsIntroduction: Where Film Meets Philosophy1. Phenomenology and the Viewing Subject2. Film Connotation and the Signified Subject3. Sound, Image, and the Order of Meaning4. Alain Resnais and the Code of Subjectivity5. Jean-Luc Godard and the Code of ObjectivityConclusion: Where Film and Philosophy May LeadNotesBibliographyIndex
Read the chapter "Jean-Luc Godard and the Code of Objectivity," from Where Film Meets Philosophy (to view in full screen, click on icon in bottom right-hand corner)