Buch, Englisch, 235 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 438 g
Anthropology of an Industrial Myth
Buch, Englisch, 235 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 438 g
Reihe: Palgrave Studies in Urban Anthropology
ISBN: 978-3-319-96609-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Stadt- und Regionalsoziologie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Materielle Kultur, Wirtschaftsethnologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
Weitere Infos & Material
1. Introduction.-2. A Myth Built on the Manipulation of Local History and Memory.- 3. The Construction of a Myth.- 4. Reified Types of Myth and Company Ritual.- 5. The Myth and Its Justifications with the Michelin spirit: The Father, the Son and the Healthy Spirit.- 6. Transmitting the spirit.- 7. The process of Desacralisation and Feelings of Ambivalence.- 8. Conclusion.