Buch, Englisch, 176 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 300 g
Buch, Englisch, 176 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 300 g
Reihe: Tourism, Hospitality & Event Management
ISBN: 978-3-319-83809-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Alterssoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen Tourismuswirtschaft, Gastgewerbe
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Tourismus & Reise Tourismus & Reise: Ökonomie, Ökologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management E-Commerce, E-Business, E-Marketing
Weitere Infos & Material
Part I Defining the older tourist market.- 1 Population aging: challenges and opportunities for the tourism industry.- 2 Segmentation approaches to older tourists.- Part II Older tourist behavior: the demand-side perspective.- 3 Older tourists' travel planning behavior.- 4 Information and Communication Technologies: impacts on older tourists’ behavior.- 5 Hospitality and older tourists: a focus on accommodation choices.- Part III Marketing to older tourists: the supply-side perspective. 6 Understanding marketing approaches to older tourists: a selection of case studies.- 7 Strategic and operational marketing tools for older tourists.