Buch, Englisch, 246 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 576 g
Reihe: Management for Professionals
Governance and Strategy Across Generations
Buch, Englisch, 246 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 576 g
Reihe: Management for Professionals
ISBN: 978-3-030-60199-7
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Rechtswissenschaften Bürgerliches Recht Familienrecht
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskultur, Corporate Governance
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Wirtschafts-, Arbeits- und Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Kleine und Mittlere Unternehmen
Weitere Infos & Material
Part I Introduction.- Family strategy over generations.- Part II Managed by neglect: solutions that create problems.- Riding a ghost train: “What happens if ‘nothing’ happens?”.- Part III The Witten theory of the business family.- Family and business - the “impossible endeavour”.- Family and business family at the same time: the duplicated family.- Part IV Core issues of family strategy.- Appointment decisions: a sense of belonging and drawing limits.- Legitimation: decide without deciding!.- Being aware of mental models.- What's the point of it all? Cross-generational meaningful purpose.- Part V Developing a family strategy.- Re-inventing the wheel! The Witten model of family strategy development.