Wenzl | The creation of RB Leipzig. Authentic identity or self-deception? | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 104 Seiten

Wenzl The creation of RB Leipzig. Authentic identity or self-deception?


1. Auflage 2016
ISBN: 978-3-96067-577-8
Verlag: Diplom.de
Format: PDF
Kopierschutz: 0 - No protection

E-Book, Englisch, 104 Seiten

ISBN: 978-3-96067-577-8
Verlag: Diplom.de
Format: PDF
Kopierschutz: 0 - No protection



This book examines a five-year old football club from Leipzig which was founded by Red Bull for marketing reasons. Because the audience's interest is surprisingly high, the motivation for the attendance of those fans has been investigated. To identify the degree of affiliation of Leipzig fans with the club, the SSIS has also been examined. In a survey both online and at the stadium 223 football fans have been interviewed to give their opinion on RB Leipzig. In order to approach the core topic, the literature review considers sport sponsoring, identity based team brand management and team identification.
Wenzl The creation of RB Leipzig. Authentic identity or self-deception? jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.




Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.