White | Making Search Work | Buch | 978-1-85604-602-2 | sack.de

Buch, Englisch, 196 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 240 mm

White

Making Search Work

Implementing Web, Intranet and Enterprise Search
1. Auflage 2007
ISBN: 978-1-85604-602-2
Verlag: Taylor & Francis

Implementing Web, Intranet and Enterprise Search

Buch, Englisch, 196 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 240 mm

ISBN: 978-1-85604-602-2
Verlag: Taylor & Francis


Enterprise search engines locate information from internal servers and external information services and provide solutions for all organisations (including not-for-profit).

This unique book is designed to help organizations to understand, specify and implement desktop, website, intranet and enterprise search applications, focusing on the practical aspects, rather than the theory of information retrieval. It will enable you to understand the benefits and issues with each solution whether from the traditional high-end range or the newer plug-and-play solutions.

The book covers:

the technology of searching

defining search requirements

usability of the search interface

developing the business case

selecting a search engine

implementing a search engine.

Readership: If you are responsible for implementing your organization's internal search strategy this book will give you crucial guidance to be found nowhere else. It also provides essential awareness of the issues for all those on information science courses around the world.

Foreword - Tony Byrne
1. Search must work
2. How search works
3. The search business
4. Making a business case for search
5. Specifying and selecting a search engine
6. Optimizing search performance
7. Search usability
8. Desktop search
9. Implementing web search
10. Implementing search for an intranet
11. Enterprise search
12. Multilingual search
13. Future directions
Appendix. Search software vendors
White Making Search Work jetzt bestellen!

Zielgruppe


Professional Practice & Development


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Foreword - Tony Byrne 1. Search must work 2. How search works 3. The search business 4. Making a business case for search 5. Specifying and selecting a search engine 6. Optimizing search performance 7. Search usability 8. Desktop search 9. Implementing web search 10. Implementing search for an intranet 11. Enterprise search 12. Multilingual search 13. Future directions Appendix. Search software vendors



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.