Buch, Englisch, 251 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 565 g
Relational Perspectives on Governing Social and Economic Value Creation in the 21st Century
Buch, Englisch, 251 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 565 g
Reihe: Relational Economics and Organization Governance
ISBN: 978-3-031-50717-5
Verlag: Springer Nature Switzerland
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Wirtschaftssoziologie, Arbeitssoziologie, Organisationssoziologie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskultur, Corporate Governance
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
Weitere Infos & Material
Part I. Global Value Networks & Polycentricity.- Chapter 1. Resilience and innovation in regio-global value networks - conception and de-sign (Josef Wieland).- Chapter 2. The new ethical values of the relational market economy: Value change in the private business world and the movement towards sustainable development goals in business and economics (Jacob Dahl Rendtorff).- Chapter 3. Environmental Disclosure in Italian SMEs: A Theory of Planned Behaviour Approach (Edoardo Crocco).- Chapter 4. Comparing Classifications of inter-organizational Relationships and inter-organizational Networks (Lucio Biggiero).- Part II. Relational Leadership & Management.- Chapter 5. Cultural Complexity and Relational Leadership (Derick de Jongh).- Chapter 6. Values and Cultural Risk Management Through Transcultural Learning. The Cases of the EU, Chinese BRI and ASEAN (Josef Wieland).- Chapter 7. Constructing the Capacity for Viable Multicultural Organizations (Milton J. Bennett).- Part III. Relational Philosophy & Economic Thought.- Chapter 8. Relationizing Normative Economics: Some Insights from Africa (Thaddeus Metz).- Chapter 9. Value Dimensions of the Transaction (Michael Schramm).- Chapter 10. The Markets of Truth (Jan Söffner).- Chapter 11. Relationality in Aristotle's Economy (Birger P. Priddat)