Strategies across Borders
Buch, Englisch, 313 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 429 g
ISBN: 978-1-349-33624-1
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Rechtswissenschaften Wirtschaftsrecht Handels- und Gesellschaftsrecht Handelsrecht, HGB, Handelsvertreter- und -maklerrecht
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Wissensmanagement
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft
Weitere Infos & Material
List of Tables List of Figures List of Photos List of Opener and Closer Cases List of Intellectual Property Facts List of Abbreviations and Acronyms Preface and Acknowledgements, Second Edition Understanding and Benefiting from Intellectual Property across Borders: A Beginning PART I: INTELLECTUAL PROPERTY FUNDAMENTALS Intellectual Property Theories Intellectual Property Systems PART II: INTELLECTUAL PROPERTY ENVIRONMENTS The Impacts of Intellectual Property on Political Economy The Effects of Political Economy on Intellectual Property Culture and Intellectual Property PART III: INTELLECTUAL PROPERTY MANAGEMENT Managing Intellectual Property Assets Valuing Intellectual Property PART IV: INTELLECTUAL PROPERTY STRATEGIES Commercializing Intellectual Property Internationally Licensing and Contracting Intellectual Property Internationally Global Piracy and Strategic Responses Understanding and Benefiting from Intellectual Property across Borders: New Beginnings Index