Buch, Englisch, Band 83, 445 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 845 g
Experiences of Japanese Enterprises
Buch, Englisch, Band 83, 445 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 845 g
Reihe: de Gruyter Studies in Organization
ISBN: 978-3-11-015588-4
Verlag: De Gruyter
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskultur, Corporate Governance
Weitere Infos & Material
Frontmatter -- Preface -- Table of contents -- 1 Concept of corporate culture -- 2 Dimensions and types of corporate culture -- 3 Total culture and subculture -- 4 Development of corporate culture -- 5 Transformation of corporate culture – factors and agents of change -- 6 Transformation of corporate culture – continued organizational and psychological process -- 7 Corporate philosophy and corporate vision -- 8 Product-market strategy -- 9 Organizational structure and personnel management system -- 10 Top management -- 11 International comparison of corporate culture -- Appendices -- References -- Index