E-Book, Englisch, Band 83, 466 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm
Kono / Clegg Transformations of Corporate Culture
Nachdruck 2016
ISBN: 978-3-11-080731-8
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Experiences of Japanese Enterprises
E-Book, Englisch, Band 83, 466 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 230 mm
Reihe: de Gruyter Studies in Organization
ISBN: 978-3-11-080731-8
Verlag: De Gruyter
Format: PDF
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Personalwesen, Human Resource Management
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Dienstleistungssektor & Branchen
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
Weitere Infos & Material
Frontmatter -- Preface -- Table of contents -- 1 Concept of corporate culture -- 2 Dimensions and types of corporate culture -- 3 Total culture and subculture -- 4 Development of corporate culture -- 5 Transformation of corporate culture – factors and agents of change -- 6 Transformation of corporate culture – continued organizational and psychological process -- 7 Corporate philosophy and corporate vision -- 8 Product-market strategy -- 9 Organizational structure and personnel management system -- 10 Top management -- 11 International comparison of corporate culture -- Appendices -- References -- Index