Flores / Uygur | Alternative Methods in the Education of Philosophy of Law and the Importance of Legal Philosophy in the Legal Education | Buch | 978-3-515-09695-9 | sack.de

Buch, Englisch, Band Band 122, 114 Seiten, Kartoniert, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 220 g

Reihe: Archiv für Rechts- und Sozialphilosophie (ARSP). Beihefte, Neue Folge

Flores / Uygur

Alternative Methods in the Education of Philosophy of Law and the Importance of Legal Philosophy in the Legal Education

Proceedings of the 23rd World Congress of the International Association for Philosophy of Law and Social Philosophy "Law and Legal Cultures in the 21st Century: Diversity and Unity" in Kraków 2007
1. Auflage 2010
ISBN: 978-3-515-09695-9
Verlag: Franz Steiner

Proceedings of the 23rd World Congress of the International Association for Philosophy of Law and Social Philosophy "Law and Legal Cultures in the 21st Century: Diversity and Unity" in Kraków 2007

Buch, Englisch, Band Band 122, 114 Seiten, Kartoniert, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 220 g

Reihe: Archiv für Rechts- und Sozialphilosophie (ARSP). Beihefte, Neue Folge

ISBN: 978-3-515-09695-9
Verlag: Franz Steiner


This book's aims are to determine the importance of legal philosophy in legal education and in addition to develop alternative methods for teaching law in general and the philosophy of law in particular.

In this context, the individual essays in this volume discuss the alternatives and tendencies in the quest for an adequate model of teaching and learning jurisprudence. Common to all of them is a commitment to the necessary integration of theoretical and practical knowledge, of traditional case and lecture methods with non-traditional models such as cinema, drama, and literature, and of the dominant legal perspective with alternative approaches utilizing information technologies such as computers and the internet. Effective teaching and learning must favor critical and strategic thinking, dialectical and dialogical inquiry or research, problem-solving, role-playing, and skill-developing over mere rote memorization of existing rules and standard answers.

Flores / Uygur Alternative Methods in the Education of Philosophy of Law and the Importance of Legal Philosophy in the Legal Education jetzt bestellen!

Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.