E-Book, Englisch, 330 Seiten
Foss Beyond Princess Culture
1. Auflage 2019
ISBN: 978-1-4331-5637-3
Verlag: Peter Lang
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Gender and Children’s Marketing
E-Book, Englisch, 330 Seiten
ISBN: 978-1-4331-5637-3
Verlag: Peter Lang
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Altersgruppen Kinder- und Jugendsoziologie
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Sozialisation, Soziale Interaktion, Sozialer Wandel
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Werbung & Gesellschaft
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Werbung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Familiensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gewalt und Diskriminierung: Soziale Aspekte
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften: Mode & Gesellschaft
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Fernsehen & Rundfunk
Weitere Infos & Material
Preface – Section 1. Constructing Gender in Childhood – Katherine A. Foss: Pink or Blue?: The Gendering of Children’s Marketing – Kate Roberts Edenborg: Caddie Woodlawn Grows Up: Constructions of Girlhood in the 1930s – Mimi Wiggins Perreault/Gregory Perreault/Michael McCarty: Marketing Gaming for Girls: The Framing of Princess Zelda in American and Japanese Nintendo Commercials – Natalia Rybas/Sergey Rybas: Where The Inner Star Leads: Neoliberal Sensibilities in American Girl Dolls’ Talents – Section 2. Updating Classic Toys – Christine Eschenfelder: Guys and Dolls: Gender-Inclusive Toy Marketing in Baby Alive, the Easy-Bake Oven, and G. I. Joe – Jennifer M. Fogel: The Force Is Now Female: The Gendered Marketing of Star Wars – Katherine A. Foss: Building the Future or Making Friends?: Constructing Gender in LEGO Narratives – Erika M. Thomas: Empowerment Through Disney? Third Wave Feminist Discourse in the "Dream Big, Princess" Campaign – Madeleine Esch: Imagine the Possibilities: Marketing Girls’ Leadership Through the President Barbie Doll – Section 3. Redefining Gendered Spaces – Nathan Gilkerson: The Internet Asks: Why Are There No Science Shirts for Girls? Examining a Retailer’s Marketing Misstep and Public Relations Success – Rebecca Swenson: Kids in the Kitchen: An Analysis of Gendered Narratives on the Food Network – Torie Fowler: What Are Our Children Listening To? Gender Stereotyping and Adult Themes in Kidz Bop – Spring-Serenity Duvall: DIY Superheroines: Craftivism, Capitalism, and Counter-Hegemonic Girl Culture – Katherine A. Foss: Beyond Princess Culture: Navigating New Spaces – Index.