Buch, Englisch, 350 Seiten, Format (B × H): 183 mm x 260 mm, Gewicht: 854 g
Reihe: Cultural Spaces
Billboards, Automobiles, and the American Landscape
Buch, Englisch, 350 Seiten, Format (B × H): 183 mm x 260 mm, Gewicht: 854 g
Reihe: Cultural Spaces
ISBN: 978-0-415-93454-1
Verlag: Routledge
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Werbeindustrie
- Geowissenschaften Geographie | Raumplanung Humangeographie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
Weitere Infos & Material
Introduction 1. Before the Car Part I: Producing a Landscape of Signs 2. A Nation on Wheels 3. The Culture of Mobility 4. Producing Mobile Audiences and Corridors of Consumption 5. The Aesthetics of Speed and the Powers of Picturization 6. Modern Art and Advertising Part II: Distributing Traffic and Trade: Decentralization and the Birth of the Strip 7. Visualizing Distribution 8. The Consolidation and Growth of National Advertising 9. Traffic and Trade: Buying Power in Motion 10. An Architecture of Mobility 11. The Strip Part III: The Billboard War: Scenic Sisters and the Business of Highway Beautification 12. The Billboard War 13. When Separate Spheres Collide 14. The Pastoral View 15. Billboard Barons 16. Zoning and the Road to Federal Legislation 17. Losers and Winners Conclusion: The Road Ahead Acknowledgments Notes Bibliography Illustration Credits Index