Buch, Englisch, Band 34, 257 Seiten, Format (B × H): 150 mm x 220 mm, Gewicht: 517 g
Reihe: Postmodern Studies
Cyberpunk at the Intersection of the Postmodern and Science Fiction
Buch, Englisch, Band 34, 257 Seiten, Format (B × H): 150 mm x 220 mm, Gewicht: 517 g
Reihe: Postmodern Studies
ISBN: 978-90-420-0986-8
Verlag: Brill | Rodopi
The main proponents of cyberpunk are analyzed in depth along with the virtual landscapes they have created - William Gibson’s Cyberspace, Pat Cadigan’s Mindscapes and Neal Stephenson’s Metaverse. Virtual reality is examined closely in all its aspects, from the characteristic narrative constructions employed to the esthetic implications of the ‘virtual sublime’ and its postmodern potential as a discursive mode.
With its interdisciplinary approach Virtual Geographies opens up fresh perspectives for scholars interested in the interaction between popular culture and mainstream literature. At the same time, the science fiction fan will be taken beyond the conventional boundaries of the genre into such revitalizing domains as postmodern architecture and literature, and into cutting-edge aspects of science and social thought.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Kultursoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Freizeitsoziologie, Konsumsoziologie, Alltagssoziologie, Populärkultur
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literarische Gattungen
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Vergleichende Literaturwissenschaft
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medien & Gesellschaft, Medienwirkungsforschung
Weitere Infos & Material
Introduction
New Final Frontiers: Problems and Aims
The Story So Far
Methodology: Metaphoric Networking
PART I: CONSTRUCTION SITES
1 Introducing Cyberpunk
2 Learning from Architecture
3 Culture Wars: The Postmodem and Popular Culture
PART II: CYBERSPACE: THE NEW FRONTIER
4 William Gibson's Construction of Cyberspace