E-Book, Englisch, Band 41, 180 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 225 mm
Reihe: Cultural Studies
Jin Active Audience
1. Auflage 2014
ISBN: 978-3-8394-1896-3
Verlag: transcript
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
A New Materialistic Interpretation of a Key Concept of Cultural Studies
E-Book, Englisch, Band 41, 180 Seiten, Format (B × H): 148 mm x 225 mm
Reihe: Cultural Studies
ISBN: 978-3-8394-1896-3
Verlag: transcript
Format: PDF
Kopierschutz: 1 - PDF Watermark
Despite a number of retrospective works on cultural studies, to date no other book dedicates itself to the historical and theoretical examination of British cultural studies' engagement with the 'active audience theory' of the Birmingham School and its legacies.
However, this book is no mere reconstruction of active audience theory as Huimin Jin develops new theoretical insights initially through a critical review of Stuart Hall's classical model of 'encoding/decoding' and close readings of David Morley's groundbreaking ethnographic audience studies. Questioning the discourse model of the active audience proposed by Hall and Morley, Jin elaborates a new materialistic concept of audiences for the twenty-first century.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften Medientheorie, Medienanalyse
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften