Buch, Englisch, Band 382, 252 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 590 g
Reihe: Value Inquiry Book Series / Central European Value Studies
Buch, Englisch, Band 382, 252 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 590 g
Reihe: Value Inquiry Book Series / Central European Value Studies
ISBN: 978-90-04-53492-6
Verlag: Brill
When does eating become art? The Aesthetics of Taste answers this question by exploring the position of taste in contemporary culture and the manner in which taste meanders its way into the realm of art. The argument identifies aesthetic values not only in artistic practices, where they are naturally expected, but also in the spaces of everydayness that seem far removed from the domain of fine arts. As such, it seeks to grasp what artists – who offer aesthetic as well as culinary experiences – actually try to communicate, while also pondering whether a cook can be an artist.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Sachkultur, Materielle Kultur
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften: Ernährung & Gesellschaft
- Geisteswissenschaften Philosophie Ästhetik
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein Kunsttheorie, Kunstphilosophie
- Sozialwissenschaften Sport | Tourismus | Freizeit Kochen, Essen, Trinken
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kultur- und Sozialethnologie: Allgemeines