Buch, Englisch, 144 Seiten, Format (B × H): 219 mm x 278 mm, Gewicht: 358 g
Buch, Englisch, 144 Seiten, Format (B × H): 219 mm x 278 mm, Gewicht: 358 g
ISBN: 978-0-470-14053-6
Verlag: Wiley
Management by Menu is an invaluable resource for its presentation of the menu as a central theme that influences all foodservice functions. Its unique perspective of tying the menu to overall management principles provides the future manager with the "big picture" of the operation of a restaurant.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management
- Technische Wissenschaften Sonstige Technologien | Angewandte Technik Sonstige Technologien
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Literatur für Manager
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Ökotrophologie (Ernährungs- und Haushaltswissenschaften)
Weitere Infos & Material
Preface.
Chapter 1. A Look back at the Service Industry.
Chapter 2. Profile of the Modern Foodservice Industry.
Chapter 3. Planning a Menu.
Chapter 4. Considerations and Limits in Menu Planning.
Chapter 5. Cost Controls in Menu Planning.
Chapter 6. Menu Pricing.
Chapter 7. Menu Mechanics.
Chapter 8. Menu Analysis.
Chapter 9. The Beverage Menu.
Chapter 10. Producing the Menu.
Chapter 11. Service and the Menu.
Chapter 12. The Menu and the Financial Plan.
Chapter 13. Ethical Leadership in Restaurant Management.
Answer Key to Questions for Review.