The Branded Arena
Buch, Englisch, 205 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3796 g
ISBN: 978-1-137-54939-6
Verlag: Palgrave MacMillan Us
David G. Pier offers an ethnographic study of the Senator Extravaganza traditional dance competition in Uganda, and the performers, marketers, and other actors who were involved in it. Pier illustrates the event as part of a broader moment in Ugandan and African public culture - one in which marketing is playing an increasingly dominant role.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikpsychologie, Musiksoziologie
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikethnologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Musikindustrie
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikindustrie
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Ethnologie Kunstethnologie, Musikethnologie