Richards | Deceptive Advertising | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 260 Seiten

Reihe: Routledge Communication Series

Richards Deceptive Advertising

Behavioral Study of A Legal Concept
Erscheinungsjahr 2013
ISBN: 978-1-135-43701-5
Verlag: CRC Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

Behavioral Study of A Legal Concept

E-Book, Englisch, 260 Seiten

Reihe: Routledge Communication Series

ISBN: 978-1-135-43701-5
Verlag: CRC Press
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



This is the first book designed to assist behavioral scientists in the preparation of scholarly or applied research regarding deceptive advertising which will ultimately affect public policy in this area. Because there was an inadequate foundation upon which to build a program of research for this topic, a three-part solution has been devised:

1) a review of how deception is viewed and regulated

2) a theory of how consumers process deceptive information

3) a sensitive and consistent means of measuring deceptiveness.

This text provides detailed discussions regarding the intersection of law and behavioral science and its application to deceptive advertising. In so doing, it offers a solid foundation upon which to base expanded behavioral research into how consumers are deceived by advertising claims, and what cognitive processes are involved in that deception.

Richards Deceptive Advertising jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Contents: Preface. Introduction. The Law's View of Deception as a Legal Concept. The Law's View of Deceptiveness as a Behavioral Concept. Behavioral Researchers' View of Deceptiveness as a Behavioral Concept. A Proposed Theory and Definition of Deceptiveness. A Design for the Measurement of Deceptiveness. Pilot Study. Summary. Appendices: Original Advertisements. "True" Memoranda. "False" Memoranda. No-Attribute-Information Control Stimuli. Instructions and Questionnaires.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.