Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 439 g
A Global History of Advertising
Buch, Englisch, 272 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 439 g
ISBN: 978-0-7494-6431-8
Verlag: Kogan Page
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wirtschaftsgeschichte
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftsgeschichte
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Werbeindustrie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Werbung
Weitere Infos & Material
Chapter - 00: Introduction;Chapter - 01: Pioneers of persuasion;Chapter - 02: From propaganda to soap;Chapter - 03: Madison Avenue aristocracy;Chapter - 04: Creative revolutionaries;Chapter - 05: The Chicago way;Chapter - 06: The Brit pack;Chapter - 07: Eighties extravagance;Chapter - 08: The French connection;Chapter - 09: European icons;Chapter - 10: Media spins off;Chapter - 11: Consolidation incorporated;Chapter - 12: Japanese giants;Chapter - 13: The alternatives;Chapter - 14: Dotcom boom and bust;Chapter - 15: Latin spirit;Chapter - 16: International outposts;Chapter - 17: Shooting stars;Chapter - 18: Controversy in Cannes;Chapter - 19: New frontiers;Chapter - 20: The agency of the future