Culture, Economics, and Environment in the Nineteenth through Twenty-First Centuries
Buch, Englisch, 241 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 448 g
ISBN: 978-3-031-06096-0
Verlag: Springer International Publishing
This book analyzes the evolution of Italian viticulture and winemaking from the 1860s to the new Millennium. During this period the Italian wine sector experienced a profound modernization, renovating itself and adapting its products to international trends, progressively building the current excellent reputation of Italian wine in the world market.
Using unpublished sources and a vast bibliography, authors highlight the main factors favoring this evolution: public institutional support to viticulture; the birth and the growth of Italian wine entrepreneurship; the improvement in quality of the winemaking processes; the increasing relevance of viticulture and winemaking in Italian agricultural production and export; and the emergence of wine as a cultural product.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftsgeschichte
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften Interdisziplinär Ökotrophologie (Ernährungs- und Haushaltswissenschaften)
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Unternehmensgeschichte, Einzelne Branchen und Unternehmer
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Wirtschaftsgeschichte
- Technische Wissenschaften Verfahrenstechnik | Chemieingenieurwesen | Biotechnologie Lebensmitteltechnologie und Getränketechnologie
Weitere Infos & Material
1. Why a Comprehensive History of the Italian Wine?.- 2. Institutional Innovation and Public Policies.- 3. Winemakers.- 4. Production, Trade, and Consumption.- 5. Italy Tasting: Wine, Tourism, and Landscape.