Buch, Englisch, 158 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 411 g
Constructing, Interpreting and Utilising Personas
Buch, Englisch, 158 Seiten, Format (B × H): 161 mm x 240 mm, Gewicht: 411 g
Reihe: Routledge Research in Cultural and Media Studies
ISBN: 978-0-367-55398-2
Verlag: Routledge
This comprehensive work presents a thorough exploration of celebrity ‘bromances,’ interrogating how bromances are portrayed in media and consumed by audiences to examine themes of celebrity persona, performativity, and authenticity.
The authors examine how the performance of intimate male friendships functions within broadly ‘Western’ celebrity culture from three primary perspectives: construction of persona; interactions with audiences and fans; and commodification. Case studies from film and television are used to illustrate the argument that, regardless of their authenticity (real or staged), bromances are useful for engaging audiences and creating an extension of entertainment beyond the film the actors originally sought to promote.
The first truly interdisciplinary study of its kind, this book will be of great interest to scholars and students of communications, advertising, marketing, Internet studies, media, journalism, cultural studies, and film and television.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theaterregie, Theaterproduktion
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theaterleitung, Theatermanagement
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Werbung
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
Weitere Infos & Material
1. Introduction to Celebrity Bromances: Constructing, Interpreting and Utilising Personas 2. Bromance History, Identifying Traits and the Markers of Authenticity 3. Constructing Bromances 4. ‘Utilising’ Bromances 5. Beyond Bromances: Comradery Capital 6. Conclusions and Reflections on Celebrity Bromances