Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 485 g
Buch, Englisch, 224 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 485 g
ISBN: 978-0-415-17399-5
Verlag: Taylor & Francis
Zielgruppe
Undergraduate
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikindustrie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Musikwissenschaft Musikwissenschaft Allgemein Musikveranstaltungen und -organisationen, Aufführungspraxis
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Philosophische Anthropologie
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft Musikindustrie
Weitere Infos & Material
Introduction; Chapter 1 Culture, industry, genre: conditions of musical creativity; Chapter 2 Corporate strategy: applying order and enforcing accountability; Chapter 3 Record company cultures and the jargon of corporate identity; Chapter 4 The business of rap: between the street and the executive suite; Chapter 5 The corporation, country culture and the communities of musical production; Chapter 6 The Latin music industry, the production of salsa and the cultural matrix; Chapter 7 Territorial marketing: international repertoire and world music; Chapter 8 Walls and bridges: corporate strategy and creativity within and across genres; Notes; Bibliography Index;